Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky pro maloobchod
1. Úvodní ustanovení
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Obchodní podmínky“) obchodní společnosti Potisk & fotodárky-Renata Baránková, se sídlem Libušín, Josefa Hory 361, 273 06, identifikační číslo: 88138968, upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím, které vznikají na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“), uzavírané prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je provozován na webové stránce https://www.potiskafotodarky.cz (dále jen „webová stránka“) prostřednictvím jejího rozhraní (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Pokud kupující nakupuje v rámci své podnikatelské činnosti nebo jako právnická osoba, řídí se vztahy mezi prodávajícím a kupujícím Všeobecnými obchodními podmínkami pro velkoobchod.
1.3. Jakékoli individuální dohody mezi prodávajícím a kupujícím, které se liší od těchto Obchodních podmínek, mají přednost před těmito podmínkami, pokud jsou sjednány v rámci kupní smlouvy.
1.4. Tyto Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva i Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce a kupní smlouvu lze uzavřít pouze v tomto jazyce.
1.5. Prodávající si vyhrazuje právo měnit či doplňovat znění těchto Obchodních podmínek. O všech změnách bude kupující informován, přičemž nové znění nabývá účinnosti pro kupní smlouvy uzavřené po jejich zveřejnění na webové stránce.
2. Uživatelský účet
2.1. Po registraci na webové stránce získá kupující přístup ke svému uživatelskému rozhraní, odkud může zadávat objednávky (dále jen „uživatelský účet“). Objednávky lze zadávat také bez registrace přímo prostřednictvím webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci i při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správné a aktuální údaje. V případě jakékoliv změny údajů v uživatelském účtu je kupující povinen je neprodleně aktualizovat. Prodávající považuje všechny údaje uvedené v uživatelském účtu a při objednávce za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je chráněn uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen uchovávat tyto přihlašovací údaje v tajnosti a chránit je před zneužitím třetími osobami.
2.4. Kupující nesmí umožnit přístup k uživatelskému účtu žádné jiné osobě.
2.5. Prodávající si vyhrazuje právo uživatelský účet zrušit, pokud jej kupující nevyužívá po dobu delší než dva (2) roky nebo pokud poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy či těchto Obchodních podmínek. Prodávající nenese odpovědnost za případnou ztrátu dat způsobenou uživatelem.
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný neustále, zejména z důvodu pravidelné údržby technického vybavení prodávajícího nebo jeho poskytovatelů služeb.
3. Uzavření kupní smlouvy
3.1. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o nabízeném zboží, včetně jeho cen. Tyto ceny jsou uvedeny včetně DPH a všech dalších poplatků. Platnost cen je zachována po dobu, kdy jsou zveřejněny na webových stránkách. Toto ustanovení nevylučuje možnost individuální dohody mezi prodávajícím a kupujícím.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dopravou zboží v rámci České republiky.
3.3. Kupující objednává zboží prostřednictvím objednávkového formuláře na webových stránkách obchodu. Tento formulář obsahuje zejména:
- 3.3.1. Seznam objednávaného zboží, které kupující vloží do virtuálního nákupního košíku,
- 3.3.2. Možnosti platby a způsob doručení,
- 3.3.3. Informace o nákladech na dopravu (dále jen „objednávka“),
- 3.3.4. Přehled slev a použitých slevových kódů či voucherů.
3.4. Před odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a upravit vložené údaje, aby předešel případným chybám. Objednávku odešle kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“, čímž zároveň potvrzuje, že se seznámil s obchodními podmínkami.
3.5. Odeslání objednávky je považováno za závazný návrh kupní smlouvy. Pro její platnost je nutné správné vyplnění všech povinných údajů a potvrzení souhlasu s obchodními podmínkami.
3.6. Po přijetí objednávky odešle prodávající kupujícímu potvrzení o jejím obdržení na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce nebo uživatelském účtu (dále jen „e-mail kupujícího“).
3.7. V závislosti na povaze objednávky (např. množství zboží, celková cena, náklady na dopravu) si prodávající vyhrazuje právo požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky, například e-mailem nebo telefonicky.
3.8. Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky zůstává platný po dobu patnácti (15) dnů.
3.9. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká okamžikem doručení potvrzení objednávky (akceptace) od prodávajícího na e-mail kupujícího.
3.10. Pokud prodávající nemůže splnit některou z podmínek objednávky, zašle kupujícímu e-mailem upravenou nabídku s možnými variantami a vyžádá si jeho vyjádření.
3.11. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy, která je uzavřena až v okamžiku, kdy ji kupující schválí e-mailem.
3.12. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Veškeré náklady spojené s využitím těchto prostředků (např. připojení k internetu, telefonní hovory) si kupující hradí sám.
4. Kupní cena zboží a platební podmínky
4.1. Kupující může uhradit kupní cenu zboží a případné náklady na jeho doručení následujícími způsoby:
- Bezhotovostním převodem na účet prodávajícího č. 1659213025/3030 vedený u Air bank (dále jen „účet prodávajícího“). Jako variabilní symbol uvede kupující číslo objednávky. Platba musí být provedena do tří (3) dnů od uzavření kupní smlouvy.
- On-line platbou přes platební bránu, kde kupující provede transakci jedním z nabízených platebních prostředků.
4.2. Kupující je povinen uhradit spolu s kupní cenou také náklady spojené s balením a dopravou ve sjednané výši. Pokud není výslovně uvedeno jinak, zahrnuje pojem kupní cena i dodatečné náklady (balné).
4.3. V případě bezhotovostní platby je kupujícímu vystaven platební příkaz, na základě kterého provede úhradu. Zboží bude odesláno až po dokončení výroby. Platbu platební kartou lze provést prostřednictvím platební brány.
4.4. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání odpovídající částky na účet prodávajícího.
4.5. Prodávající si vyhrazuje právo požadovat úhradu celé kupní ceny před odesláním zboží, a to zejména v případě, že kupující nepotvrdí objednávku dodatečně dle čl. 3.8. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se na tento případ nepoužije.
4.6. Jakékoliv slevy poskytnuté prodávajícím nelze vzájemně kombinovat, pokud není výslovně uvedeno jinak.
4.7. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu na základě provedené platby. Prodávající je plátcem DPH. Faktura bude kupujícímu zaslána elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce, pokud kupující nepožádá o jiný způsob doručení.
5. Odstoupení od kupní smlouvy
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy v případě dodání zboží:
5.1.1. upraveného podle specifických požadavků kupujícího nebo vyrobeného na míru,
5.1.2. dodávaného v uzavřeném obalu, které kupující rozbalil a z hygienických důvodů jej nelze vrátit (například spodní prádlo).
5.2. Pokud nejde o některý z výše uvedených případů nebo o jinou situaci, kdy odstoupení od kupní smlouvy není možné, má kupující právo v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud se jedná o smlouvu na dodání více druhů zboží nebo více částí objednávky, lhůta začíná běžet od převzetí poslední dodávky. Kupující musí ve stanovené lhůtě odeslat oznámení o odstoupení od smlouvy na e-mail kontakt@potiskafotodarky.cz.
5.3. Pro odstoupení od smlouvy lze využít vzorový formulář, který je součástí těchto obchodních podmínek. Podmínky pro doručování odstoupení se řídí ustanovením čl. 12 obchodních podmínek.
5.4. V případě odstoupení od smlouvy podle čl. 5.2 se kupní smlouva od počátku ruší. Kupující je povinen zboží vrátit nejpozději do 14 dnů od oznámení o odstoupení. Náklady na vrácení zboží nese kupující, a to i v případě, že povaha zboží neumožňuje jeho běžné zaslání poštou. Vrácené zboží musí být nepoškozené, nepoužité a pokud možno v původním obalu.
5.5. Po obdržení vráceného zboží bude prodávající oprávněn jej přezkoumat a následně vrátí kupujícímu přijatou platbu do 14 dnů od ukončení této kontroly, nejpozději však do 30 dnů od doručení oznámení o odstoupení. Vrácení proběhne bezhotovostním převodem na účet uvedený kupujícím. Prodávající si může vyžádat doklad o koupi.
5.6. Kupující bere na vědomí, že pokud vrácené zboží ponese známky poškození či opotřebení, může prodávající požadovat náhradu škody. Tento nárok na úhradu může jednostranně započíst proti částce, která má být kupujícímu vrácena.
5.7. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy kdykoliv před převzetím zboží kupujícím. V takovém případě bude kupní cena kupujícímu vrácena bez zbytečného odkladu na jeho účet.
5.8. Pokud kupující k objednávce obdržel dárek, platí, že uzavřením kupní smlouvy byla mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena i darovací smlouva s rozvazovací podmínkou. V případě odstoupení od kupní smlouvy se darovací smlouva ruší a kupující je povinen vrátit i poskytnutý dárek.
6. Zrušení objednávky
6.1. Pokud se jedná o zboží upravené dle požadavků zákazníka, má kupující možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu pouze tehdy, pokud objednávka nebyla dosud zaplacena nebo nebyla zvolena platba na dobírku. Zrušení objednávky může být provedeno prostřednictvím e-mailu zaslaného na adresu kontakt@potiskafotodarky.cz. V ostatních situacích si prodávající vyhrazuje právo rozhodnout o způsobu řešení dané situace.
6.2. Jestliže dojde ke zrušení objednávky ze strany prodávajícího (například z důvodu momentální nedostupnosti zboží), bude kupující o této skutečnosti informován e-mailem na adresu uvedenou při objednávce nebo registraci, případně telefonicky. Obě strany se následně dohodnou na dalším postupu.
6.3. Pokud si kupující nepřevezme objednané zboží bez předchozího zrušení objednávky (schváleného prodávajícím), je povinen uhradit veškeré náklady vzniklé výrobou a doručením zboží. Toto ustanovení neomezuje právo kupujícího zboží nepřevzít v případě rozporu s kupní smlouvou dle ustanovení o vadném plnění (článek 7).
6.4. Pokud kupující nepřevezme zboží ani po 3 týdnech od prvního upozornění prodávajícího, že je zboží připraveno k odběru, má prodávající právo s tímto zbožím dále nakládat dle vlastního uvážení – například jej darovat či prodat třetím stranám. Toto platí i v případě, že kupující při vytváření produktu použil vlastní grafické podklady. Nepřevzetím zboží poskytuje kupující prodávajícímu bezplatnou licenci k užití díla (grafického návrhu) na nepřevzatém produktu. Prodávající si zároveň vyhrazuje právo vymáhat na kupujícím náklady spojené s neodebranou objednávkou (např. náklady na materiál, potisk nebo neúspěšné doručení).
7. Přeprava a převzetí zboží
7.1. Prodávající určuje způsob doručení zboží, pokud není v kupní smlouvě stanoveno jinak. Kupující si může v košíku zvolit přepravu prostřednictvím společnosti Zásilkovna – buď na výdejní místo, nebo doručení na adresu. Tato možnost je označena jako "Nejlevnější doručení na adresu".
7.2. Pokud je prodávající podle kupní smlouvy povinen doručit zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen zboží převzít při dodání. V případě, že kupující nepřevezme zboží ani po opakovaném pokusu o doručení, může nést odpovědnost za náklady spojené s dalším doručením nebo skladováním zboží.
7.3. Pokud je nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, z důvodů na straně kupujícího, je kupující povinen uhradit dodatečné náklady vzniklé s opakovaným doručováním nebo změnou způsobu doručení.
7.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu. V případě jakýchkoliv závad musí kupující tuto skutečnost okamžitě oznámit přepravci. Pokud je obal porušen tak, že hrozí neoprávněné vniknutí do zásilky, nemusí kupující zásilku převzít. Kupující má právo požádat přepravce o sepsání protokolu jako doklad pro případnou reklamaci.
7.5. Podpisem přejímacího listu (případně zasilatelského nebo dodacího) kupující potvrzuje, že zásilku převzal v neporušeném stavu.
8. Práva z vadného plnění
8.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (§ 1914–1925, § 2099–2117 a § 2161–2174 občanského zákoníku).
8.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména zaručuje, že:
8.2.1. Zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, případně ty, které kupující očekával.
8.2.2. Zboží je vhodné k obvyklému účelu použití.
8.2.3. Odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku či předloze.
8.2.4. Je dodáno v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
8.2.5. Vyhovuje požadavkům právních předpisů.
8.3. Pokud zboží při převzetí není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na:
Bezplatnou opravu nebo výměnu zboží.
Pokud to není možné, může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy.
Tato práva se neuplatní u zboží:
Prodávaného za nižší cenu kvůli známé vadě.
Opotřebeného běžným užíváním.
Použitého zboží s vadou odpovídající míře opotřebení.
8.4. Pokud se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné už při převzetí, pokud se neprokáže opak.
8.5. Reklamaci musí kupující uplatnit bez zbytečného odkladu. Pokud ji podává písemně nebo elektronicky, měl by uvést:
Kontaktní údaje
Popis závady
Požadovaný způsob vyřízení
8.6. Reklamace se uplatňuje na provozovně prodávajícího nebo na e-mailu info@potiskafotodarky.cz. Kupující je povinen doručit reklamované zboží prodávajícímu. Reklamace se považuje za uplatněnou v okamžiku, kdy prodávající zboží obdrží.
8.7. Další podmínky může upravovat reklamační řád prodávajícího.
9. Další práva a povinnosti smluvních stran
9.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží až po úhradě celé kupní ceny.
9.2. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování dle § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
9.3. Pro mimosoudní řešení sporů je příslušná Česká obchodní inspekce (http://www.coi.cz).
9.4. Kupující bere na vědomí:
Při objednávce přes e-shop nelze dojednat konkrétní použití barevných profilů.
Barevné podání nemusí odpovídat monitoru kupujícího.
Pokud kupující požaduje přesné podání barev, musí to uvést v poznámce při objednávce.
9.5. Kupující je zodpovědný za:
Správnost a oprávněnost grafiky.
Pokud grafika obsahuje chráněné prvky třetích stran, musí mít povolení k jejich použití.
V případě porušení si prodávající vyhrazuje právo objednávku zrušit.
10. Ochrana osobních údajů
10.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je zajištěna podle zákona č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů a nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (GDPR).
10.2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto údajů:
- jméno a příjmení,
- adresa bydliště,
- identifikační číslo,
- daňové identifikační číslo,
- e-mailová adresa,
- telefonní číslo.
10.3. Účel zpracování osobních údajů:
- realizace práv a povinností z kupní smlouvy,
- vedení uživatelského účtu,
- zasílání informací a obchodních sdělení (pokud kupující nezvolí jinou možnost).
10.4. Kupující je povinen:
- uvádět správné a pravdivé údaje,
- neprodleně informovat prodávajícího o změně údajů.
10.5. Zpracování osobních údajů může být svěřeno třetí osobě (zpracovateli), kromě dopravců nebudou osobní údaje předávány třetím stranám bez souhlasu kupujícího.
10.6. Doba zpracování údajů:
- osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou,
- zpracování může probíhat elektronicky automatizovaně nebo tištěně neautomatizovaně.
10.7. Kupující potvrzuje:
- že poskytnuté údaje jsou přesné,
- že jejich poskytnutí je dobrovolné.
10.8. Práva kupujícího v případě nesprávného zpracování:
- požádat o vysvětlení,
- požadovat odstranění závadného stavu.
10.9. Informace o zpracování údajů:
- kupující má právo na poskytnutí informací,
- prodávající může požadovat úhradu nákladů spojených s poskytnutím těchto informací.
11. Zasílání obchodních sdělení, ukládání cookies a remarketing
11.1. Kupující souhlasí se zasíláním obchodních sdělení na elektronickou adresu.
11.2. Ukládání cookies:
- kupující souhlasí s ukládáním cookies na jeho počítač,
- souhlas může být kdykoliv odvolán, pokud to nebrání plnění kupní smlouvy.
11.3. Remarketing a analýza:
- využívání služeb Google, Facebook, Seznam.cz pro remarketing,
- analýza demografických a zájmových údajů prostřednictvím Google Analytics,
- možnost odhlášení od používání cookies přes stránku Nastavení reklam Google,
- prodávající neshromažďuje citlivé údaje jako IP adresu ani nepřiřazuje získané údaje k jiným informacím, které by umožnily identifikaci uživatele.
12. Doručování
12.1. Smluvní strany mohou běžnou korespondenci doručovat prostřednictvím elektronické pošty. Pro komunikaci se používá e-mailová adresa uvedená v uživatelském účtu kupujícího, v objednávce, nebo adresa uvedená na webové stránce prodávajícího.
12.2. Expresní doručení: Expresní dodání je orientační služba bez garance termínu. Záleží na dodavatelích potřebných materiálů, jejichž dodání prodávající nemůže zaručit. Kupující má povinnost sám sledovat stav objednávky prostřednictvím live chatu. Prodávající není povinen kupujícího informovat o stavu objednávky, pokud se sám neozve. Objednávka zůstává platná a může být zpracována až do 7 dnů od vytvoření. Pro zrušení objednávky s aktivní službou Express musí kupující kontaktovat prodávajícího nejpozději 1 den před zahájením výroby. Pokud k tomu nedojde, má prodávající právo požadovat úhradu výrobních nákladů až do výše 79 % z ceny objednaného produktu, minimálně však 50 %.
12.3. Expresní poplatek není vratný, jelikož s objednávkou se ihned pracuje.
13. Souhlas se zasíláním obchodních sdělení
13.1. Kupující souhlasí se zasíláním obchodních sdělení na e-mail po dokončení objednávky. Tato sdělení mohou obsahovat informace o nových produktech, slevách, speciálních nabídkách nebo připomínkách.
13.2. Souhlas lze kdykoliv odvolat kliknutím na odkaz pro odhlášení v e-mailu nebo kontaktováním zákaznické podpory.
14. Závěrečná ustanovení14.1. Právní vztah založený kupní smlouvou se řídí českým právem, i pokud obsahuje mezinárodní prvek. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
14.2. Pokud se některé ustanovení stane neplatným či neúčinným, nahradí jej ustanovení, které se nejvíce přibližuje původnímu účelu. Neplatnost nebo neúčinnost jedné části neovlivňuje platnost ostatních ustanovení. Jakékoli změny smlouvy nebo obchodních podmínek musí být učiněny písemně, včetně elektronické formy.
14.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
14.4. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
14.5. Kontaktní údaje prodávajícího:
- Adresa sídla společnosti: Potisk a fotodárky - Renata Baránková, Josefa Hory 361 Libušín 273 06
- E-mailová adresa: info@potiskafotodarky.cz.
14.6. Obchodní podmínky platné pro dřívější období lze vyžádat na uvedené e-mailové adrese potiskafotodarky@email.cz.
Vzorový formulář:
Oznámení o odstoupení od smlouvy
Ke stažení:
Oznámení o odstoupení od smlouvy